قابل توجه: آقای کانديد اکادميسن اعظم سيستانی
نوشته:  راز فام   نوشته: راز فام

جناب عالی!

چون من مانند شما نويسنده چيره دست نيستم، گپ را ساده شروع می کنم.

شما که در نتيجه خدمات صادقانه(!)،  و... هنگام حاکميت  رژيم جمهوری افغانستان به منصب عالی عضويت هيأت رييسه شورای انقلابی جمهوری افغانستان که مقام بالاتر از وزراء در همان زمان بود وهمچنان به مقام کانديد اکادميسنی که اکنون با نام مبارک تان پيوند خورده وآنرا بزرگترين افتخار خود ميدانيد، نايل آمديد، با سوءاستفاده از حيا و بزرگ منشی منسوبين همان رژيم  که نمی خواهند پرده از روی اعمال کسی بردارند، در نوشته های مضحک وبی بند وبار تان چندين مرتبه  بار ملامتی ها را به گردن ديگران انداخته ايد وخود را چون موسيچه بی گناه برائت داده ايد، طور مثال در آخرين سياه مشق تان زير عنوان ( چون "عاقبت جاسوسی به .." که درسايت متعصب افغان جرمن بتاريخ 5 نوامبر  انتشاريافته است) به بهانه توضيح تاريخی  وقصه موهن لال جاسوس (ما به نوشته های تحليلی وتاريخی تان ارج می گذاريم و غرضی نداريم، دلتان بايسکل تان ) ولی سوال در اينجاست که چرا به "حسن اختتام کلام" در پاراگراف اخير آن نوشته، خواسته ايد به نرخ روز به ولينعمتان تان تاخت وتاز ناجوانمردانه  ودور از واقعيت را انجام داده و آب به آسياب مخالفين وکسانی که شما هم بجرم خدمت در همان رژيم  زير ضربه شان قرارداريد، برزيد، ممکن بخواهيد خود را برائت بدهيد، امّا  در حقيقت بزرگترين نمک حرامی را به حق شريف ترين انسانها در همان پاراگراف مرتکب شده ايد.

بلی آقای کانديد اکادميسن! چندين بار دوستان ومنسوبين همان رژيم به طرق مختلف خواسته اند تا جناب محترم را به کژروی ها ونمک ناشناسی های شان ملتفت سازند، ولی توسن غرور چند نوشته بی سر وپا وتاخت وتاز لجام گسيخته به چپ وراست، آنقدر  جناب کانديد اکادميسن را متوحش ساخته که ايشان کمتر به اشاره ها وايما ها توجه فرموده اند و هنوز هم با سردرگمی های مهاجرت و سرخورده گی های کهولت دست از تخريب وتخريش بدون اسناد ومدارک  به کسانی که جزء خدمت بی ريا و ميهن دوستانه هدفی نداشتند وندارند، بر نداشته وهر چرندی که در قلم شکسته تان آمده  دريغ نه ورزيده ايد.

به صراحت امّا در چوکات ادب واحترام به آگاهی تان رسانيده ميشود، که لطفاً بيشتر ازاين سعی نکنيد که شريف ترين انسانها را به نرخ روز بدنام سازيد، ورنه اين صلاحيت وجود دارد که حرف های ناگفته در ميان آيد وقصه کسی که در نشرات مجلس سنای وقت کار می کرد واعترافات وعذر وزاری تان در ...  ميکرويان افشاء شود، ما با دست پاک وحيايی که داريم چندين سال اين راز را نگهه داشتيم اگر شما جلو بی بند وباری های تانرا نگيريد بخاطر دفاع از حيثيت وآبروی خويش ناگزير دست به افشای روابط و کارنامه های خود تان و... خواهيم زد، ما حوصله فراخ داريم وقدسيت وظيفوی گذشته بما اجازه نمی دهد که پرده ازروی ناگفته ها وراز ها بر داريم، در فرجام بايد خاطر نشان ساخت: از انجايکه منسوبان رژيم جمهوری افغانستان بويژه کارمندان دستگاه امنيتی آنزمان با صداقت، وطنپرستی ودستان پاک کار وخدمت نموده اند از هيچ محاسبه و حسابدهی در برابر مردم باکی ندارند، شما مطمئن باشيد، باد آمده ازغرب فرو خواهد نشست وسيه رويی به کسانی که در آنها غش است باقی خواهد ماند. اگر درشهر کس است، يک حرف بس است، والسلام


November 5th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها